8 Φθινοπωρινά φρούτα και λαχανικά και γιατί να τα επιλέξετε

Η κάθε εποχή παρέχει τη δυνατότητα για διαφορετικές διατροφικές επιλογές, η σημασία των οποίων είναι αξιοσημείωτη για την υιοθέτηση ενός ισορροπημένου και υγιεινού διαιτολογίου. Ειδικά, το φθινόπωρο είναι μια εποχή που δε θα σας απογοητεύσει καθόλου.

Η ποικιλία που προσφέρει σε φρούτα και λαχανικά είναι μεγάλη και μπορεί να καλύψει τόσο τις διατροφικές ανάγκες όσο και τις γευστικές σας προτιμήσεις. Διαβάστε τον οδηγό που ακολουθεί με οκτώ φρούτα και λαχανικά που χαρίζουν ποικιλία στην καθημερινή διατροφή και καλή υγεία.

Φρούτα

Τα μήλα είναι η πεμπτουσία των φθινοπωρινών φρούτων. Δεν είναι μόνο το χρώμα τους που παραπέμπει στο φθινόπωρο, αποτελούν ταυτόχρονα και το βασικό συστατικό για τις καλύτερες εποχιακές συνταγές, όπως η μηλόπιτα. Η αξία τους ωστόσο, αναγνωρίζεται στα θρεπτικά συστατικά που προσφέρουν στον οργανισμό. Πλούσια σε φυτικές ίνες, βιταμίνες C και K, ενώ συμβάλλουν και στην προστασία του παχέος εντέρου.

Το πορτοκάλι, ένα εξίσου χαρακτηριστικό φρούτο του φθινοπώρου, γνωστό για την πλούσια περιεκτικότητά του σε βιταμίνη C και αντιοξειδωτικές ουσίες. Παίζει, επίσης, σημαντικό ρόλο στη λειτουργία του ανοσοποιητικού συστήματος, ενισχύοντας την άμυνα του οργανισμού κατά των ιώσεων.

Το ρόδι είναι ένα ακόμη φθινοπωρινό φρούτο που διακρίνεται για την ξεχωριστή του διατροφική αξία. Πλούσια πηγή αντιοξειδωτικών, όπως οι πολυφαινόλες και οι ταννίνες, ο χυμός ροδιού είναι γνωστό ότι έχει καρδιο-προστατευτική δράση. Ένας φυσικός και γευστικός σύμμαχος στο ποτήρι σας που δε χρειάζεται να του αντισταθείτε.

Το αβοκάντο αποτελεί ένα μικρό θαύμα στο πιάτο σας. Η ωφελιμότητά του κρύβεται κυρίως στο γεγονός ότι, ενώ τα υπόλοιπα φρούτα περιέχουν μόνο σάκχαρα, το αβοκάντο περιέχει και λιπαρά οξέα, γεγονός που το αναδεικνύει σε πολύτιμο συστατικό μιας ισορροπημένης διατροφής που διατηρεί τη χοληστερίνη σε φυσιολογικά επίπεδα. Η μαλακή υφή του, προσφέρει, επιπλέον, τη δυνατότητα να ενταχθεί σε πολλά γεύματα, προσφέροντας γεύση και ποικιλία στο καθημερινό σας διατροφικό πρόγραμμα.




Λαχανικά

Μια εξαιρετικά υγιεινή επιλογή, το παντζάρι συνιστά το τέλειο φθινοπωρινό λαχανικό για να συμπεριληφθεί στις σαλάτες ή τις σούπες σας. Η δράση του στον οργανισμό είναι πολλαπλή, εφόσον έχει μεγάλη περιεκτικότητα σε φώσφορο, κάλιο, σίδηρο, χαλκό και άλλα πολύτιμα μέταλλα και ιχνοστοιχεία.

Η ένταξη της γλυκοπατάτας στο διαιτολόγιο, αποτελεί ένδειξη υιοθέτησης ενός υγιεινού προγράμματος διατροφής, καθώς πρόκειται για τροφή, η οποία συνιστάται κυρίως μετά από πρόγραμμα γυμναστικής. Έχει πολλά θαυμάσια οφέλη, καθώς τα συστατικά που περιέχει βοηθούν στην καταπολέμηση των αλλεργιών, την επιβράδυνση της εμφάνισης γήρατος, ενώ η γλυκιά της γεύση θα βοηθήσει να τη λατρέψετε.

Το πράσο διακρίνεται για τα πολλά και σημαντικά οφέλη του στον οργανισμό. Εξαιρετική πηγή σιδήρου, μαγνησίου, βιταμίνης Β6 και άλλων θρεπτικών συστατικών, η κατανάλωσή του προτείνεται ως μέρος μιας ισορροπημένης διατροφής. Αναγνωρίστε την αξία του και φροντίστε να μη λείψει ποτέ ξανά από τη σαλάτα σας.

Τα λαχανάκια Βρυξελλών είναι μια τροφή που εύκολα μπορεί να ενταχθεί στο διαιτολόγιο, κυρίως λόγω της φυσικής, ευχάριστης γεύσης της. Επιπλέον, είναι τροφή εμπλουτισμένη σε βιταμίνες, σίδηρο, πρωτεΐνες, ωμέγα 3 λιπαρά οξέα, γεγονός που την αναδεικνύει σε σημαντική τροφή που συμβάλλει στην προστασία κατά της στεφανιαίας καρδιακής νόσου και της αρτηριακής πίεσης.

Αγαπητή λόγω της πλούσιας γεύσης της, η μελιτζάνα αναδεικνύεται πολύτιμος σύμμαχος της υγείας για πολλούς λόγους. Έχει μεταξύ άλλων αντιοξειδωτική δράση, αντιμικροβιακές ιδιότητες, ενώ περιέχει φυτικές ίνες, κάλιο, φολικό οξύ και άλλα συστατικά που παρέχουν προστασία στα κύτταρα του οργανισμού.

Η κατανάλωση των παραπάνω τροφών συνίσταται ως μέρος μιας ισορροπημένης και υγιεινής διατροφής που στηρίζεται στην κατανάλωση ποικιλίας τροφίμων. Είναι γνωστό ότι τα φρούτα και τα λαχανικά σε συνδυασμό με άλλες υγιεινές διατροφικές επιλογές, συμβάλλουν στη διαμόρφωση ενός ολοκληρωμένου και υγιεινού προγράμματος διατροφής που μπορεί να κρατήσει τη χοληστερίνη σας σε χαμηλά επίπεδα.

Δείτε ακόμη Ονειροκρίτης και Όνειρα, Ζώδια και Προβλέψεις.