8 βήματα για υγιή καρδιά

Οι καρδιαγγειακές παθήσεις είναι συνήθως το αποτέλεσμα της αθηροσκλήρωσης, η οποία προκύπτει από τη συσσώρευση πλάκας στα αγγεία. Αυτή η συσσώρευση προκύπτει σταδιακά, με την πάροδο του χρόνου, καθώς σχηματίζονται μαλακές λιπώδεις ραβδώσεις, κατά μήκος των εσωτερικών τοιχωμάτων των αγγείων. Καθώς η συσσώρευση συνεχίζεται, οι ραβδώσεις αρχίζουν να σκληραίνουν σε πλάκες, οι οποίες περιορίζουν τη ροή του αίματος διαμέσου των αγγείων. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε καρδιακή προσβολή, σχηματισμό θρόμβων στο αίμα, ή εγκεφαλικό επεισόδιο.

Υπάρχουν διάφοροι παράγοντες κινδύνου που ενδέχεται να συμβάλουν στην εμφάνιση ή όχι κάποιας μορφής καρδιαγγειακής πάθησης. Μερικοί από αυτούς τους παράγοντες είναι πέρα από τον έλεγχό σας, όπως για παράδειγμα το γένος και τα γονίδιά. Οι άνδρες διατρέχουν υψηλότερο κίνδυνο από τις γυναίκες, όπως και οι άνθρωποι που κάποιο άλλο μέλος στην οικογένεια τους έχει κάποια καρδιαγγειακή ασθένεια. Υπάρχουν όμως άλλοι παράγοντες κινδύνου, οι οποίοι μπορούν να ελεγχθούν ή να εξαλειφθούν με την εφαρμογή ενός υγιεινού τρόπου ζωής.

Ακολουθεί η ανάλυση οκτώ μέτρων που μπορείτε να λάβετε για να έχετε μια υγιή καρδιά και να μειώσετε τις πιθανότητές σας για ανάπτυξη καρδιαγγειακών παθήσεων.

1. Να γνωρίζετε τους παράγοντες κινδύνου
Είναι σημαντικό να γνωρίζετε κάθε παράγοντα κινδύνου που μπορεί να σας αφορά. Για παράδειγμα, εάν έχετε ένα γονέα ή άλλο στενό μέλος της οικογένειας με καρδιαγγειακή πάθηση, διατρέχετε μεγαλύτερο κίνδυνο. Οι πιθανότητες ανάπτυξης καρδιαγγειακών παθήσεων τείνουν επίσης να αυξηθούν καθώς γερνάμε. Άτομα με διαβήτη διατρέχουν υψηλό κίνδυνο ανάπτυξης καρδιαγγειακών παθήσεων, επειδή το χρόνια υψηλό σάκχαρο στο αίμα συνδέεται με τη στένωση των αρτηριών. Τα άτομα με διαβήτη τείνουν επίσης να έχουν χαμηλότερα επίπεδα «καλής» χοληστερόλης HDL και αυξημένα επίπεδα τριγλυκεριδίων.

2. Κάντε υγιεινές επιλογές τροφών
Η διατροφή σας μπορεί να έχει σημαντική επίδραση στις πιθανότητές σας για ανάπτυξη καρδιαγγειακής πάθησης. Περιορίστε την κατανάλωση λιπαρών, τηγανητών φαγητών και κόκκινων κρεάτων. Αντικαταστήστε τα με φρέσκα φρούτα και λαχανικά, άπαχα κρέατα, όπως τα πουλερικά και τα θαλασσινά, και φαγητά πλούσια σε φυτικές ίνες όπως κουάκερ και ψωμί ολικής αλέσεως. Ειδικότερα η βρώμη είναι ένα δημητριακό ιδιαίτερα πλούσιο σε φυτικές ινές Β-γλυκάνες, που όπως έχει αποδειχθεί επιστημονικά συμβάλλει με απόλυτα φυσικό τρόπο στη ρύθμιση της χοληστερόλης.

3. Εάν είστε υπέρβαροι, φτάστε σε ένα υγιές βάρος και διατηρήστε το
Εάν είστε υπέρβαροι έχετε υψηλότερες πιθανότητες ανάπτυξης καρδιαγγειακής πάθησης. Η απώλεια πέντε έως δέκα κιλών (αναλόγως πάντα του προβλήματος) μπορεί να συμβάλει στον περιορισμό των πιθανοτήτων. Συνεργαστείτε με τον διαιτολόγο σας για να βρείτε ένα υγιεινό πλάνο διατροφής που θα είστε σε θέση να ακολουθήσετε.


4. Καθιερώστε και ακολουθήστε ένα τακτικό πρόγραμμα άσκησης
Σύμφωνα με τις διεθνείς οδηγίες, η πραγματοποίηση μέτριας σε ένταση δραστηριότητας για 30 λεπτά, τις περισσότερες ημέρες της εβδομάδας, συστήνεται ως ένας τρόπος μείωσης του κινδύνου για χρόνιες νόσους.
Συμβουλευτείτε τον οικογενειακό σας γιατρό για να δείτε ποιες μορφές δραστηριότητας είναι κατάλληλες για την ηλικία και τη φυσική σας κατάσταση.

5. Ελέγχετε τακτικά τη χοληστερόλη και τη πίεση του αίματος σας
Ο οικογενειακός σας γιατρός θα πρέπει να ελέγχει τη χοληστερόλη και τη πίεση του αίματος σας τουλάχιστον μια φορά το χρόνο. Εάν οι τιμές αυτές είναι υψηλές, οι πιθανότητές σας να αναπτύξετε καρδιαγγειακή πάθηση αυξάνονται σημαντικά.
Ο διαιτολόγος σας μπορεί να σας βοηθήσει να αλλάξετε τον τρόπο ζωής σας, ώστε με τη βελτίωση της διατροφής σας και την αύξηση της σωματικής σας δραστηριότητας να είστε σε θέση να κρατήσετε τις τιμές αυτές υπό έλεγχο. Σε κάποιες περιπτώσεις, ο γιατρός σας ενδέχεται επίσης να σας ορίσει φαρμακευτική αγωγή που θα βοηθήσει να επιστρέψουν οι τιμές της χοληστερόλης ή της πίεσης του αίματος σας στα φυσιολογικά επίπεδα.

6. Κόψετε το κάπνισμα
Το κάπνισμα είναι μια από τις κύριες αιτίες των καρδιαγγειακών παθήσεων. Σύμφωνα με διεθνείς έγκριτους φορείς, ο κίνδυνος ανάπτυξης καρδιαγγειακής πάθησης μπορεί να μειωθεί στο μισό μέσα σε ένα χρόνο με την διακοπή του καπνίσματος.

7. Χειριστείτε το άγχος σας
Το άγχος μπορεί να συμβάλει στην ανάπτυξη καρδιακής πάθησης. Το άγχος μπορεί επίσης να προκαλέσει αύξηση της αρτηριακής σας πίεσης και να οδηγήσει σε ανθυγιεινές συμπεριφορές, όπως το κάπνισμα ή την κατανάλωση ανθυγιεινών φαγητών. Δοκιμάστε διάφορους τρόπους καταπολέμησης του άγχους, όπως για παράδειγμα η γιόγκα. Αφιερώστε λίγα λεπτά κάθε μέρα και κάντε κάτι που απολαμβάνετε, όπως το άκουσμα μουσικής ή το διάβασμα ενός βιβλίου.

8. Μην αγνοείτε τα πιθανά προειδοποιητικά σημάδια
Εκείνη η αίσθηση καψίματος στο στήθος σας μπορεί απλά να είναι το αποτέλεσμα της καούρας, θα μπορούσε όμως να είναι και ένα προειδοποιητικό σημάδι της εμφάνισης καρδιαγγειακής πάθησης. Άλλα συμπτώματα μπορούν να περιλάβουν μια αίσθηση σφιξίματος που προέρχεται από το στέρνο και το λαιμό, το σαγόνι και το βραχίονα ή μια αυξημένη βραχύτητα αναπνοής. Εάν έχετε οποιοδήποτε από αυτά τα συμπτώματα, μην τα αγνοήσετε θεωρώντας τα τυχαία. Αφήστε τον γιατρό σας να καθορίσει τα πιθανά αίτια και ακολουθήστε τις συμβουλές του.

Οι καρδιακές παθήσεις είναι μια κύρια αιτία θανάτου και για τους άνδρες και για τις γυναίκες. Παρόλο που κάποιες από τις αιτίες εμφάνισής τους είναι πέρα από τον έλεγχό σας, υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείτε να κάνετε σε επίπεδο πρόληψης. Ακολουθώντας μια υγιεινή διατροφή και έναν δραστήριο τρόπο ζωής, μπορείτε να μειώσετε τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεών.

Πηγή: http://www.quakeroats.gr

Δείτε ακόμη Ονειροκρίτης και Όνειρα, Ζώδια και Προβλέψεις.