Φάβα


Φαγητό με υψηλή διατροφική αξία

Η ΦΑΒΑ είναι από τα αγαπημένα όσπρια των Ελλήνων και βρίσκεται αρκετά συχνά στο τραπέζι. Σύμφωνα με τον διαιτολόγο Τάσο Παπαλαζάρου, «είναι πολύ καλή πηγή θρεπτικών συστατικών και γι΄ αυτό θα πρέπει να έχει συχνή θέση στο εβδομαδιαίο διαιτολόγιο». Συμπληρώνει δε ότι είναι πλούσια σε φυτικές ίνες, και συμβάλλει στην καλή λειτουργία του εντέρου. «Βοηθάει επίσης στον έλεγχο του σακχάρου στο αίμα καθώς και στη μείωση των επιπέδων χοληστερίνης και λιπιδίων».

Επιπλέον, σύμφωνα με τον διαιτολόγο, είναι πολύ καλή πηγή των βιταμινών του συμπλέγματος Β, όπως για παράδειγμα το φυλλικό οξύ και η θειαμίνη. «Οι βιταμίνες αυτές συμβάλλουν στην καλή ρύθμιση του μεταβολισμού μας καθώς και στη λειτουργία του νευρικού μας συστήματος», τονίζει ο διαιτολόγος και προσθέτει ότι η φάβα είναι και πολύ καλή πηγή πρωτεΐνης, χαμηλότερης, όμως, βιολογικής αξίας απ΄ ό,τι του κρέατος.

«Γι΄ αυτό τον λόγο αν συνδυαστεί με δημητριακά, όπως ψωμί, ρύζι, κριθαράκι, μπορεί να δώσει πρωτεΐνη υψηλότερης βιολογικής αξίας, σχεδόν εφάμιλλη με εκείνη του κρέατος», σημειώνει.

 

Πηγή: panikolaos.blogspot.com

Δείτε ακόμη Ονειροκρίτης και Όνειρα, Ζώδια και Προβλέψεις.