Βιταμίνες

Βιταμίνη Α: Είναι πολύ σημαντική για την ανάπτυξη του εμβρύου, την όραση, το δέρμα, το σχηματισμό του σμάλτου των δοντιών, των νυχιών και των μαλλιών. Ενισχύει επίσης την αντίσταση του οργανισμού στις μολύνσεις, που στην περίοδο της εγκυμοσύνης είναι πιο ανεπιθύμητες παρά ποτέ. Επειδή όμως είναι πολύ ευαίσθητη στον αέρα και το φως, να αποθηκεύετε πάντα τις τροφές που περιέχουν άφθονη βιταμίνη Α, όπως το βούτυρο, σε κλειστά δοχεία.

Βιταμίνες συμπλέγματος Β: Είναι ζωτικές για την ανάπτυξη του μωρού, για το σχηματισμό του νευρικού του συστήματος και για τα κύτταρα του εγκεφάλου του. (Να θυμάστε ότι το πολύσπορο ψωμί είναι πολύ πιο πλούσιο σε βιταμίνες του συμπλέγματος Β απ' όσο το κοινό).

Φολικό οξύ: Η σημασία του για το μεταβολισμό των πρωτεϊνών και τον πολλαπλασιασμό των κυττάρων είναι πρωταρχική. Στην εγκυμοσύνη σάς χρειάζεται ακόμη περισσότερο, επειδή το έμβρυο αποτελείται από κύτταρα που πολλαπλασιάζονται. Βοηθά τον οργανισμό σας να ανταποκριθεί στην αύξηση της μήτρας και τη δημιουργία του πλακούντα. Προπάντων συμβάλλει στο σχηματισμό και στην ανάπτυξη των οστών και του κεντρικού νευρικού συστήματος του εμβρύου. Η έλλειψή του ευθύνεται συχνά για διάφορες σκελετικές ανωμαλίες, καθυστέρηση στην ανάπτυξη του εμβρύου ή δυσπλασίες.

Βιταμίνη C: Είναι η ασπίδα του οργανισμού απέναντι στα μικρόβια και ο πιο αποτελεσματικός φρουρός του ανοσοποιητικού συστήματος. Συντελεί στην απορρόφηση σιδήρου, που σας είναι εξαιρετικά πολύτιμος στην περίοδο της εγκυμοσύνης. Επιπλέον, βοηθά στη δημιουργία καλής ποιότητας πλακούντα. Επειδή όμως καταστρέφεται εύκολα με το μαγείρεμα, φροντίστε να βράζετε τα λαχανικά (καλύτερα να προτιμάτε τα φρέσκα) σε λίγο νερό και με σκεπασμένη την κατσαρόλα.

Βιταμίνη D: Ο ρόλος της είναι σπουδαίος, γιατί ρυθμίζει την ισορροπία του ασβεστίου και του φωσφόρου στον οργανισμό. Αν σας λείπει, μπορεί να μειωθεί το ασβέστιο όχι μόνο στον οργανισμό σας, αλλά και στο αίμα του εμβρύου με ανεπιθύμητες συνέπειες. Επειδή η βιταμίνη D παρασκευάζεται από το ίδιο σας το σώμα, όταν οι υπεριώδεις ακτίνες του ήλιου έρχονται σε επαφή με μία ουσία του δέρματος, το καλύτερο φάρμακο για να καταπολεμήσετε την έλλειψή της είναι να μη μένετε κλεισμένη στο σπίτι. Φροντίστε να βγαίνετε έξω για να σας βλέπει το φως της ημέρας και ο ήλιος.

Βιταμίνη Ε: Είναι γνωστή σαν τονωτικό της σεξουαλικότητας, αλλά όχι μόνο. Συμβάλλει μεταξύ άλλων στην καλή οξυγόνωση της καρδιάς, τη συντήρηση των κυττάρων και τη διατήρηση της βιταμίνης Α στον οργανισμό.

 

Πηγή: panikolaos.blogspot.com

Δείτε ακόμη Ονειροκρίτης και Όνειρα, Ζώδια και Προβλέψεις.